Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCurtis, Lynne E.; und weitere
TitelDevelopmental Differences in Cognitive Mapping: Configurational Knowledge of Familiar Large-Scale Environments.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 31 (1981) 3, S.456-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Age Differences; Children; Cognitive Development; Elementary Education; Junior High Schools; School Space; Spatial Ability
AbstractFirst-, fifth-, and eighth-grade children were asked to make bearing and distance estimates to six targets from three sighting locations in their school. Among the results, correlations between estimated and actual bearings and distances were extremely high at all grade levels. Bearing accuracy increased between first and fifth grades. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: