Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDamon, William
TitelPatterns of Change in Children's Social Reasoning: A Two-Year Longitudinal Study.
QuelleIn: Child Development, 51 (1980) 4, S.1010-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Change; Children; Developmental Stages; Justice; Longitudinal Studies; Parent Role; Perception; Social Cognition
AbstractThirty-four boys and girls between the ages of four and nine were interviewed on their conceptions of positive justice and parental authority and were then reinterviewed one and two years later. Results suggested that stagelike development in children's social reasoning proceeds gradually, with important continuities in children's social cognition performances from one year to the next. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: