Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyle, Marilynne; Sleeter, Christine E.
TitelInservice for a Federally-Mandated Educational Change: A Study of PL 94-142.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 14 (1981) 2, S.79-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Educational Research; Evaluation Methods; Federal Legislation; Inservice Teacher Education; Mainstreaming; Postsecondary Education; Special Education Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Role
AbstractRegular classroom teachers are learning about P.L. 94-142 and about special education through inservice programs. Results of the programs indicate that teachers are more aware of and patient with special education students. In order to be maximally effective, inservice programs need to be long-term and issue-oriented, and should consider teacher growth. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: