Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFagot, Beverly I.
TitelContinuity and Change in Play Styles as a Function of Sex of Child.
QuelleIn: International Journal of Behavioral Development, 4 (1981) 1, S.37-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInterpersonal Competence; Longitudinal Studies; Observation; Peer Relationship; Play; Preschool Children; Preschool Education; Sex Differences; Sex Role; Socialization; Student Teacher Relationship
AbstractPreschool children were observed in a natural setting in order to examine the continuity of their play styles over a period of one year. Changes in play styles appeared to be affected by peer or teacher intervention. In particular, male peer groups effectively shaped male sex-typed behavior even when they engaged in play activities not traditionally associated with males. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: