Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJorm, A.F.
TitelChildren with Reading and Spelling Retardation: Functioning of Whole-Word and Correspondence-Rule Mechanisms.
QuelleIn: Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 22 (1981) 2, S.171-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Elementary Education; Foreign Countries; Learning Disabilities; Oral Reading; Phoneme Grapheme Correspondence; Reading Difficulties; Reading Skills; Spelling; Word Recognition; Australia
AbstractChildren with reading and/or spelling difficulties were examined to test ability to read and spell using correspondence rules and whole-word rules. Children deficient in both reading and spelling skills had difficulties using correspondence rules to spell and read and difficulties with whole-word reading and spelling. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: