Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlenberg, Arthur M.; Smith, Steven M.
TitelSpacing Repetitions and Solving Problems Are Not the Same.
QuelleIn: Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 20 (1981) 1, S.110-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Experimental Psychology; Hypothesis Testing; Memory; Problem Solving; Psycholinguistics; Recall (Psychology); Retention (Psychology)
AbstractStates that recall of items given spaced repetitions is generally superior to recall of items given immediate repetitions. Reports on a test of Jacobi's hypothesis that this spacing effect is explained by the distinction between problem solving and remembering. Suggests that the effect cannot be explained solely by this distinction. (Author/MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: