Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNey, James W.
TitelTrends in Foreign-Language Teaching with Implications for the Teaching of English as a Foreign Language.
QuelleIn: English Language Teaching Journal, 34 (1980) 2, S.85-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Behavior Theories; Cognitive Processes; Deep Structure; English (Second Language); Language Acquisition; Linguistics; Second Language Instruction; Structural Linguistics; Transformational Generative Grammar
AbstractDiscusses the implications for language teaching of Chomskyean and transformational theory. The notions of deep structure, linguistic theory building, and inutility of a corpus are far less interesting than the view of language as rule-governed behavior and language learning as hypothesis-testing. Rationalist v behaviorist theories are discussed. (PJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: