Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHermann, Gisela
TitelAttitudes and Success in Children's Learning of English as a Second Language: The Motivational vs. the Resultative Hypothesis.
QuelleIn: English Language Teaching Journal, 34 (1980) 4, S.247-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Affective Behavior; Educational Attitudes; Ethnocentrism; Language Attitudes; Motivation; Second Language Learning; Sociolinguistics
AbstractDiscusses the claim that attitudes determine the way a foreign language is acquired v the claim that the exact opposite relationship exists. Concludes that the motivational hypothesis does not fully account for the relationship between attitude and success and that foreign language learning causes the formation of positive and negative attitudes. (PJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: