Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKolers, Paul A.; Gonzalez, Esther
TitelMemory for Words, Synonyms, and Translations
QuelleIn: Journal of Experimental Psychology: Human Learning and Memory, 6 (1980) 1, S.53-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingualism; Cognitive Processes; English; Foreign Countries; Higher Education; Memory; Recall (Psychology); Recognition (Psychology); Second Language Learning; Semantics; Spanish; Translation; Word Lists; Canada
AbstractSynonyms within languages were compared with exact repetition of words as aids to recall. Interlingual synonyms had effects identical to those of exact repetition, whereas intralingual synonyms were less effective than exact repetition. Bilingual equivalence of words does not appear to be due to common underlying semantic structures. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: