Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDonnarumma, Theresa; und weitere
TitelSuccess in a High School Completion Program and Its Relation to Field Dependence-Independence.
QuelleIn: Adult Education, 30 (1980) 4, S.222-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Adult Basic Education; Adult Learning; Cognitive Style; Educational Diagnosis; High School Equivalency Programs; Learning Problems; Logical Thinking; Needs Assessment; Student Attrition; Student Needs; Embedded Figures Test; General Educational Development Tests; Test of Adult Basic Education
AbstractThis study explored the cognitive style of field dependence-independence (FDI) and its relation to student attrition and performance on the General Educational Development Test and the Test of Adult Basic Education. Resultant correlations are discussed in terms of the usefulness of FDI in assessing the needs of adult learners. (Author/SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: