Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTerestman, Nettie
TitelMood Quality and Intensity and Nursery School Children as Predictors of Behavior Disorder.
QuelleIn: American Journal of Orthopsychiatry, 50 (1980) 1, S.125-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEmotional Disturbances; Emotional Response; Exceptional Child Research; Prediction; Preschool Education; Prevention; Psychological Patterns
AbstractRatings of mood quality and intensity of response were derived from interviews with 58 nursery school children (ages 3 to 5) and from direct observations. Findings based on these two attributes signaled emotional distress and identified those children who required referral for clinical disorders within the subsequent five-year period. (Author/PHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: