Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFisher, Darrell L.; Fraser, Barry J.
TitelEvaluating the Impact of a National Curriculum on Content-Free Cognitive Outcomes.
QuelleIn: European Journal of Science Education, 2 (1980) 1, S.45-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Measurement; Course Content; Curriculum Evaluation; Educational Research; Inquiry; Instructional Materials; Science Course Improvement Projects; Science Education; Secondary Education; Secondary School Science
AbstractDescribes some of the conceptual, measurement, and methodological problems associated with evaluating science curricula in terms of their impact on students' content-free cognitive outcomes. A study of the effects of including ASEP (Australian Science Education Project) materials into a seventh-grade program revealed several significant relationships. (Author/SA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: