Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSingleton, Louise C.; Asher, Steven R.
TitelRacial Integration and Children's Peer Preferences: An Investigation of Developmental and Cohort Differences.
QuelleIn: Child Development, 50 (1979) 4, S.936-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Elementary Education; Elementary School Students; Longitudinal Studies; Peer Acceptance; Racial Factors; Sociometric Techniques; White Students
AbstractExamined cross-race acceptance on a rating-scale measure which assessed how much children liked to play and work with each of their classmates. A total of 38 Black and 116 White children were tested in the third grade in 1973 and again in the sixth grade in 1976. (JMB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: