Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZobl, Helmut
TitelAccommodating the Categorial Side of Language Learning in Syllabus Design.
QuelleIn: TESL Talk, 11 (1980) 2, S.56-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Ability; Curriculum Design; English (Second Language); Language Processing; Second Language Instruction; Second Language Learning; Syntax
AbstractThe cognitive restrictions on the beginning second language learner's capacity to deal with structural diversity and the concomitant developmental regularities of his sentence structure are examined. Learners utilize the formal features of a language, the syntactic categories, as building blocks in organizing the structure of the language. (PMJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: