Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJennings, Kay D.; und weitere
TitelExploratory Play as an Index of Mastery Motivation: Relationships to Persistence, Cognitive Functioning, and Environmental Measures.
QuelleIn: Developmental Psychology, 15 (1979) 4, S.386-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Family Environment; Infants; Motivation; Persistence; Play
AbstractOne-year-old middle-class infants (N=41) were observed in a free-play setting, administered 11 structured tasks to assess their persistence in mastering tasks, and given the Bayley Scales of Infant Development. As part of another study, home observations were available for 40 of the infants at age one and for 23 of the infants at six months of age. (JMB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: