Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeevan, Katherine Grady; Gabel, Harris
TitelEvaluation of Modeling--Role-Playing and Lecture-Discussion Training Techniques for College Student Mental Health Paraprofessionals.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 25 (1978) 2, S.169-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Counselor Training; Experiential Learning; Higher Education; Lecture Method; Mental Health Programs; Modeling (Psychology); Paraprofessional Personnel; Role Playing; Student Projects; Teaching Methods
AbstractInvestigated the efficacy of experiential modeling-role-playing and lecture-discussion training techniques for college student mental health paraprofessionals. The Helper Response Preference Inventory and the Group Assessment of Interpersonal Traits revealed significantly better counseling skills for students trained with modeling-role-playing programs. Findings support modeling and role-playing training techniques. (Author/BEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: