Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeinster-Mackay, D. P.
TitelRousseau and Defoe: A Case of Misguided Advocacy or Paradox par excellence in Eighteenth Century Education?
QuelleIn: Journal of Educational Thought, 13 (1979) 2, S.121-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Comparative Analysis; Content Analysis; Educational Philosophy; Educational Theories; Eighteenth Century Literature; Human Development; Nature Nurture Controversy; Private Schools
AbstractIn "Emile," Rousseau recognized the educational value of Defoe's "Robinson Crusoe." Despite this, and despite some common ground between these two writers, their differences in educational outlook outweigh their similarities, especially in the educational debates of their age concerning Nature and Nurture and Private and Public education. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: