Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJensen, Arthur R.; Inouye, Arlene R.
TitelLevel I and Level II Abilities in Asian, White, and Black Children.
QuelleIn: Intelligence, 4 (1980) 1, S.41-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Asian Americans; Blacks; Elementary Education; Factor Structure; Intelligence; Intelligence Differences; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Memory; Racial Differences; Whites
AbstractAsian-American, White, and Black Children in grades 2-6 were tested for intelligence, achievement, and short-term memory. Factor analysis yielded two main factors: memory and general intelligence. The three groups differed distinctly at every grade level. Achievement correlated more with memory than with general intelligence. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: