Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFishman, Joshua A.
TitelThe Significance of the Ethnic Community Mother Tongue School: Introduction to a Study.
QuelleIn: NABE: The Journal for the National Association for Bilingual Education, 3 (1979) 3, S.39-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiculturalism; Bilingual Education; Bilingual Schools; Bilingual Students; Bilingualism; Cultural Awareness; Educational Philosophy; Educational Policy; Ethnic Groups; Ethnicity; Language Maintenance; Language of Instruction; Language Role; Multicultural Education; Native Speakers
AbstractProvides an overview of the approximately 1200 Ethnic Community Mother Tongue Schools (ECMTS) in the United States, describing some of their salient characteristics and noting relationships between these schools and the United States bilingual education movement. Explains six assumptions commonly made by ECMTS teachers and leaders. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: