Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Karl L.; Cook, Martha A.
TitelThe Motivational Relevance of Educational Plans: Questioning the Conventional Wisdom.
QuelleIn: Social Psychology Quarterly, 42 (1979) 3, S.202-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aspiration; College Admission; College Bound Students; Educational Planning; Higher Education; Longitudinal Studies; Occupational Aspiration; Secondary Education; Student Development; Student Motivation; Technical Reports; Validity
AbstractEmploying two complementary data sets--the National Longitudinal Study of the High School Class of l972, and the Study of Academic Prediction and Growth, we question the conventional interpretation of educational plans as motives and thereby as determinants of educational attainment. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: