Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMood, Darlene Weisblatt
TitelSentence Comprehension in Preschool Children: Testing an Adaptive Egocentrism Hypothesis.
QuelleIn: Child Development, 50 (1979) 1, S.247-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComprehension; Egocentrism; Preschool Children; Preschool Education; Sentences
AbstractIn Experiment 1, personal sentences containing the subject's name were contrasted at two levels of syntactic complexity with impersonal sentences containing other familiar nouns. Experiment 2 was conducted to rule out focusing of attention as an alternative explanation. Results showed that personalized sentence content facilitated children's comprehension. (JMB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: