Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFeldman, Reynold
TitelThe Educated Person in Cross-Cultural Perspective: Implications for the Postsecondary Educational Planner.
QuelleIn: Planning for Higher Education, 8 (1979) 1, S.10-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Graduates; College Planning; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Educational History; Educational Improvement; Educational Planning; Educational Quality; Higher Education; Historical Reviews; World History
AbstractThe question of what constitutes an educated person is considered from a cross-cultural perspective. Ideas from culture-based models--including the educated Westerner, the classical Hindu, the Confucian Chinese, the Maoist, and the holistic model--are presented. Implications of these concepts for the educational planner of today are discussed. (SF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: