Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEntwistle, Noel J.; Bennett, S. Neville
TitelThe Inter-relationships between Personality, Divergent Thinking and School Attainment.
QuelleIn: CORE, 1 (1977) 1, S.1-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Age Differences; Cognitive Ability; Cognitive Development; Creative Writing; Divergent Thinking; Factor Structure; Foreign Countries; Individual Characteristics; Intermediate Grades; Junior High Schools; Longitudinal Studies; Personality Measures; Sex Differences; Student Motivation; Technical Reports; Tests; Verbal Ability; United Kingdom (England); Junior Eysenck Personality Inventory
AbstractOverall correlations between personality/motivation and verbal reasoning, divergent thinking, and creative writing in 1,416 children, aged 10-13 were low, suggesting that classroom climate and teaching methods may affect this relationship. (Tests are appended.) (Available in microfiche from: Carfax Publishing Company, Haddon House, Dorchester-on-Thames, Oxford 0X9 8JZ England.) (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: