Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcSwain, Charlene; und weitere
TitelThe Use of a Criterion Performance Checklist to Improve Efficiency and Effectiveness in a CPR Self-Teaching Program.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 54 (1979) 9, S.736-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCheck Lists; Competency Based Education; Cost Effectiveness; Efficiency; Higher Education; Independent Study; Individualized Instruction; Learning Laboratories; Mastery Learning; Medical Education; Medical Students; Performance Criteria
AbstractPhysicians need to be proficient in the administration of basic cardiac life support (BCLS) and emergency cardiac care (ECC). The introduction of a self-teaching CPR-ECC course for freshmen medical students at the University of Mississippi has greatly reduced the amount of faculty time needed to teach CPR. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: