Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaosa, Luis M.
TitelInequality in the Classroom: Observational Research on Teacher-Student Interactions.
QuelleIn: Aztlan--International Journal of Chicano Studies Research, 8 (1977), S.51-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Communication; Equal Education; Ethnicity; Mexican Americans; Socioeconomic Status; Student Teacher Relationship; Synthesis; Teacher Attitudes; Teacher Behavior
AbstractStudies focusing on the quality of education and equality of educational opportunity in the classroom generally indicated that teachers behave less favorably toward students who (1) come from lower socioeconomic status homes, (2) are lower academic achievers, (3) speak other than standard English, and (4) come from ethnic minority backgrounds such as Black and Chicano. (NQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: