Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarrell, Patricia L.
TitelEmpirical Investigations of Indirectly Conveyed Meaning: Assertion versus Presupposition in First and Second Language Acquisition.
QuelleIn: Language Learning, 27 (1977) 2, S.353-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; Child Language; English; English (Second Language); Error Analysis (Language); Language Acquisition; Language Research; Linguistic Competence; Linguistic Performance; Linguistic Theory; Nouns; Second Language Learning; Semantics; Sentence Structure
AbstractThe theoretical linguistic distinction between assertion and presupposition was empirically tested with two groups of subjects, young children acquiring English as their first language and adults acquiring English as a second language. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: