Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, Joel R.; und weitere
TitelFrequency Interference in Children' Recognition of Sentence Information
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterIntermediate Grades; Learning Theories; Memory; Multiple Choice Tests; Recall (Psychology); Recognition; Redundancy; Response Style (Tests); Word Recognition
AbstractChildren listened to sentences under two instructional sets (imagery or repetition) and answered multiple choice alternatives--either identical or similar in meaning to correct information in the sentences; and including or not including previously presented irrelevant information. The sources of interference predicted from recognition memory theory were present under both instructions. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: