Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayer, Richard E.
TitelEffects of Prior Testlike Events and Meaningfulness of Information on Numeric and Comparative Reasoning
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvance Organizers; Cognitive Processes; Higher Education; Inequalities; Learning; Mathematical Concepts; Quantitative Tests; Transfer of Training; Undergraduate Students
AbstractCollege students read passages describing quantitative relations among elements, and answered either 12 numeric (A=20C?) or 12 comparative (A .gt. C?) questions. When they received both types of questions, subjects performed better on the type they had received previously. Information stated as meaningful stories resulted in better performance than information stated as nonsense equations. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: