Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWollman, Warren T.; Lawson, Anton E.
TitelThe Influence of Instruction on Proportional Reasoning in Seventh Graders
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAbstract Reasoning; Cognitive Processes; Educational Research; Elementary Education; Instruction; Junior High Schools; Mathematics Education; Science Education; Secondary School Science; Teaching Methods
AbstractSeventh-grade students enrolled in two average classes were pretested, randomly assigned to two training groups--an active group in which physical materials were employed and a verbal group in which standard textbook procedures were employed--immediately posttested and posttested one month later. The active group showed greater achievement and retention of proportional reasoning skills. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: