Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlper, Sandra; Retish, Paul M.
TitelThe Influence of Academic Information on Teachers' Judgments of Vocational Potential
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Exceptional Child Research; Job Skills; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Secondary Education; Teacher Attitudes; Iowa
AbstractIn a study designed to investigate the influence of vocational and academic skill scores of retarded individuals on predictions for their work success, the responses of 86 work-study teachers in Iowa indicated that knowledge of IQ and academic achievement may cause teachers to underestimate or overlook more relevant vocational skill information. (IM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: