Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTjosvold, Dean; Johnson, David W.
TitelEffects of Controversy on Cognitive Perspective Taking
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeliefs; Cognitive Development; Communication (Thought Transfer); Conflict; Conflict Resolution; Dissent; Higher Education; Moral Issues; Perspective Taking; Persuasive Discourse; Defining Issues Test
AbstractThirty undergraduate students discussed a moral issue with a confederate who held either the same or the opposing opinion. Subjects in the controversy condition indicated more accurate understanding of the confederate's reasoning than their counterparts; however, noncontroversy subjects erroneously believed they understood the confederate's reasoning better than did those in the controversy condition. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: