Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiding, R. J.; und weitere
TitelThe Effect of Syntactic Structure and Children's Temporal Ability on the Comprehension of Spoken Prose
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Educational Research; Listening Comprehension; Prose; Recall (Psychology); Research Methodology; Syntax; Tables (Data); Time Factors (Learning); Time Perspective
AbstractThe relationship between children's temporal ability and their comprehension of spoken prose as measured by a story recall test was studied using an incidental sample of 36 eleven-year-old subjects. The tests of temporal ability consisted of interval reproduction, interval division and pause perception. The nature of temporal ability and its role in information processing were discussed. (Editor/RK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: