Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGironda, Ronald J.
TitelA Comparison of WISC and WISC-R Results of Urban Educable Mentally Retarded Students
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Elementary School Students; Handicapped Children; Intelligence; Intelligence Tests; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Psychological Testing; Research Projects; Test Bias; Test Reviews; Urban Youth; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractUrban EMR students' WISC-R scores (N=20) were compared with their previously administered WISC scores. The results of this study indicated that WISC-R scores in comparison to WISC scores appeared to be more stable in the lower IQ ranges and less vulnerable to cultural bias. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: