Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeyneman, Stephen P.
TitelInfluences on Academic Achievement: A Comparison of Results from Uganda and More Industrialized Societies
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; African Culture; Charts; Cross Cultural Studies; Developed Nations; Developing Nations; Economic Factors; Foreign Countries; School Role; Socioeconomic Status
AbstractCompares the relationship between socioeconomic status and academic achievement in Uganda with that in more industrialized societies and investigates the influence of the school in the less industrialized society. The author concludes that the status/achievement relationship is weaker in less industrialized societies but that schools in these societies are more influential than previous research has indicated. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: