Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDriver, Charles C.; Tomasik, Martin J.
TitelFormalizing Developmental Phenomena as Continuous-Time Systems: Relations between Mathematics and Language Development
QuelleIn: Child Development, 94 (2023) 6, S.1454-1471 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Driver, Charles C.)
ORCID (Tomasik, Martin J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13990
SchlagwörterElementary School Students; Secondary School Students; Statistics; Models; Competence; Mathematics; Language; Ability
AbstractWe demonstrate how developmental theories may be instantiated as statistical models, using hierarchical continuous-time dynamic systems. This approach offers a flexible specification and an often more direct link between theory and model parameters than common modeling frameworks. We address developmental theories of the relation between the academic competencies of mathematics and language, using data from the online learning system Mindsteps. We use ability estimates from 160,164 observation occasions, across N = 4623 3rd to 9th grade students and five ability domains. Model development is step-by-step from simple to complex, with ramifications for theory and modeling discussed at each step. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: