Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enForde-Leaves, Natalie; Walton, Jack; Tann, Ken
TitelA Framework for Understanding Assessment Practice in Higher Education
QuelleIn: Assessment & Evaluation in Higher Education, 48 (2023) 8, S.1076-1091 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Forde-Leaves, Natalie)
ORCID (Walton, Jack)
ORCID (Tann, Ken)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
DOI10.1080/02602938.2023.2169659
SchlagwörterHigher Education; Outcome Based Education; Evaluation Methods; Models; Concept Formation
AbstractA source of contestation in higher education curricula is the multiplicity of demands they serve and purposes they seek to fulfil. In this paper, we see this contestation as actively shaping assessment theory and practice, resulting in paradoxes of valorisation and vilification of everyday assessment practices. We address the plethora of contestations in higher education assessment through the disruption of dichotomies in assessment discourse by re-querying assessment "autonomy," "logic" and the "basis" of success. To this end, we apply Legitimation Code Theory to construct a new holistic framework for assessment inquiry, contributing to both extant and developing assessment theory by proposing a single sociological framework to analyse assessment practice cross-discipline, institution and geographical boundaries. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment & Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: