Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoore, Mary Elizabeth
TitelLeading toward Excellence … but Whose Excellence?
QuelleIn: Religious Education, 118 (2023) 3, S.181-194 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Moore, Mary Elizabeth)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
DOI10.1080/00344087.2023.2219382
SchlagwörterLeadership; Success; Religious Education; American Indians; Tribes; Municipalities; California
AbstractLeadership toward excellence is vital in shaping human and ecological life, but who defines and benefits from excellence? In religious and educational communities, visions of excellence can serve to support the flourishing of life, and also to critique perspectives that reinforce individualism and hierarchical systems. This paper explores excellence in three narratives of leadership in public and religious spheres and in dialogue with religious education values. It underscores the importance of excellence that is developed by and for living communities within their larger contexts, and it concludes with five contributions from the field of religious education. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: