Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSon, Yonggi; Gurvitch, Rachel; De Luna, Wellington; Carmon, Angela
TitelApplications of Cognitive Load Theory in Strength and Conditioning Course: Considerations and Implementations
QuelleIn: Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 94 (2023) 7, S.5-9 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Son, Yonggi)
ORCID (Gurvitch, Rachel)
ORCID (De Luna, Wellington)
ORCID (Carmon, Angela)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0730-3084
DOI10.1080/07303084.2023.2237547
SchlagwörterCognitive Processes; Difficulty Level; Productivity; Learning Processes; Short Term Memory; Long Term Memory; Muscular Strength; Physical Fitness; Higher Education; Physical Education; Teacher Education Programs
AbstractThe Cognitive Load Theory (CLT) aims to foster learning productively under optimal cognitive loads. Students across all ages and stages of learning have limited capacity due to the human brain's functionality. Therefore, an effective learning design allows for knowledge acquisition that will minimize the loading effect on the working memory and foster the transition of knowledge to unlimited long-term memory. This article introduces the Cognitive Load Theory effects within Kinesiology instructional settings. In specific, the authors share examples of three cognitive load effects: (a) goal-free effect, (b) split attention effect, and (c) redundancy effect; and its implementations within the strength and conditioning for educators' course in higher education settings. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Physical Education, Recreation & Dance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: