Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoda, Allison
Titel"Holding the Line": Investigating How Urban School Leaders' Respond to Gentrification in New York City Schools
QuelleIn: Urban Education, 58 (2023) 10, S.2515-2542 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Roda, Allison)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085920959137
SchlagwörterDisadvantaged; Social Class; Land Acquisition; Change; Middle Class; Urban Schools; Leadership; Parent Participation; Administrator Attitudes; Cultural Maintenance; Whites; African Americans; Elementary Secondary Education; New York (New York)
AbstractThis case study investigated how three New York City schools responded to gentrification's effects as student demographics shifted. I used the conceptual framework of "urban school leaders as cultural workers" to examine the tensions, successes, and challenges inherent in the school gentrification and integration process. I found that each school leader defied the school gentrification narrative by "holding the line" in terms of preserving diversity, cultivating integration, and counterbalancing the opportunity hoarding behaviors of White, advantaged parents. The results have implications for urban school leaders who want to be agents of change by leveraging gentrification's effects into positive results. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: