Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPolasek, Tanya
Titel"I HATE Poetry!" Understanding through Unlearning: A Poetic Inquiry
QuelleIn: BU Journal of Graduate Studies in Education, 15 (2023) 1, S.6-15 (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterPoetry; Student Attitudes; Language Arts; English Instruction; Teaching Methods
AbstractEngaging the methodology of poetic inquiry, this paper explores both the teaching and learning of poetry. Through a combination of interpretation and reflection, the reader embarks on a journey from the author's childhood experiences with poetry to the experiences of her students in an ELA class. Pinar's method of currere provides a lens to explore the ideas of understanding through unlearning. Weaving original, found, and fusion poetry into a conversation with relevant literature, the author hopes to inspire other teachers to approach poetry in their lives and their classrooms with a sense of wonder and curiosity. (As Provided).
AnmerkungenBrandon University. 270 18th Street, Brandon, Manitoba R7A6A9. Tel: 204-727-9616; e-mail: facultyed@brandonu.ca; Web site: https://www.brandonu.ca/master-education/journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: