Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKing, Pete
TitelFlow and the Play Cycle: A Theoretical Consideration of the Importance of Flow in Established Play Cycles
QuelleIn: American Journal of Play, 15 (2023) 2, S.179-195 (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1938-0399
SchlagwörterPlay; Children; Cues; Theories; Adults; Group Activities; Learning; Therapy
AbstractThe author discusses the process of play in terms of six elements in the play cycle first introduced by Sturrock and Else in 1998 and revised by King and Newstead in 2020--precue, play cue, play return, play frame, flow, and annihilation--and their relation to Winnicott's concepts of "potential space" or the "third area," which Sturrock referred to as the "ludic third." Claiming that, although four of the six elements can be observed in actual play, two--flow and precue--cannot, the author focuses on the importance of flow in established play cycles enabling the sharing of children's inner and outer worlds with other children and adults during their play. He also considers the implications of such play cycle flow in both therapeutic and learning contexts. (As Provided).
AnmerkungenThe Strong. One Manhattan Square, Rochester, NY 14607. Tel: 585-263-2700; e-mail: info@thestrong.org; Web site: https://www.museumofplay.org/journalofplay/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Play" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: