Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKahuroa, Raella; Lees, Jacqui; Johns, Tina; Ng, Olivia; Abeyratne, Nilma
TitelA Space for Critique: Opening up the World with Young Children, through the Possibilities of Critical Pedagogy
QuelleIn: Early Childhood Folio, 27 (2023) 1, S.22-26 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0112-0530
SchlagwörterCritical Theory; Early Childhood Education; Young Children; Justice; Citizen Participation; Foreign Countries; Kindergarten; Preschool Teachers; Teaching Methods; New Zealand
AbstractCritical pedagogy has the potential to create transformation experiences within early childhood settings, as educators open up children's worlds to explore fairness, equity, and democratic participation across issues of interest and relevance to young children. Using a critical inquiry framework, informed by the work of Paulo Freire, teachers from an Auckland kindergarten provided examples of what the critical pedagogy elements can look like in practice with young children. These illustrative glimpses demonstrate the workability and impact that critical pedagogy can have in an early childhood education setting. (As Provided).
AnmerkungenNew Zealand Council for Educational Research. Level 10, 178-182 Willis Street, Wellington, New Zealand 6011. Tel: +64 4 802 1445; e-mail: subscriptions@nzcer.org.nz; Web site: https://www.nzcer.org.nz/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Folio" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: