Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNorton, Anderson; Ulrich, Catherine; Kerrigan, Sarah
TitelUnit Transformation Graphs: Modeling Students' Mathematics in Meeting the Cognitive Demands of Fractions Multiplication Tasks
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 54 (2023) 4, S.240-259 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8251
DOI10.5951/jresematheduc-2021-0031
SchlagwörterGraphs; Fractions; Short Term Memory; Preservice Teachers; Teacher Education Programs; Elementary School Teachers; Multiplication; Mathematics Instruction; Problem Solving; Cognitive Processes; Task Analysis
AbstractThis article introduces unit transformation graphs (UTGs) as a tool for diagramming the ways students use sequences of mental actions to solve mathematical tasks. We report findings from a study in which we identified patterns in the ways preservice elementary school teachers relied on working memory to coordinate mental actions when operating in fraction multiplication settings. UTGs account for the constraint of working memory in sequencing mental actions to solve mathematical tasks. They also explain the power of units coordinating structures in offloading demands on working memory. At the end of the article, we consider some of the research implications for these findings--specifically, ways that UTGs can lend explanatory and illustrative power to analyses of students' mathematics. (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: publicationsdept@nctm.org; Web site: https://pubs.nctm.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Research in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: