Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBelland, Brian R.; Kim, Chanmin; Zhang, Anna Y.; Lee, Eunseo
TitelA Generalized Estimating Equations Approach to Investigate Predictors of Teacher Candidates' Views of Coding
QuelleIn: ACM Transactions on Computing Education, 23 (2023) 2, Artikel 29 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Belland, Brian R.)
ORCID (Kim, Chanmin)
ORCID (Zhang, Anna Y.)
ORCID (Lee, Eunseo)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterPredictor Variables; Preservice Teachers; Student Attitudes; Programming; Early Childhood Teachers; Technology Integration; Computer Science Education; Robotics; Prior Learning; Statistical Analysis
AbstractThis article reports the analysis of data from five different studies to identify predictors of preservice, early childhood teachers' views of (a) the nature of coding, (b) integration of coding into preschool classrooms, and (c) relation of coding to fields other than computer science (CS). Significant changes in views of coding were predicted by time, prior robot programming experience, and perceptions of the value of coding. Notably, prior programming knowledge and positive perceptions of mathematics predicted decreases in views of coding from pre- to post-survey. (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Computing Machinery. 2 Penn Plaza Suite 701, New York, NY 10121. Tel: 800-342-6626; Tel: 212-626-0500; Fax: 212-944-1318; e-mail: acmhelp@acm.org; Web site: http://toce.acm.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: