Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Alexander; Rubach, Michael; Carson, Marsha; Morton, Ashlynn
TitelPerceived Ethics among Business Students: Gender Makes a Difference
QuelleIn: Journal of Education for Business, 98 (2023) 4, S.192-198 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chen, Alexander)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-2323
DOI10.1080/08832323.2022.2107606
SchlagwörterEthics; Business Administration Education; College Students; Gender Differences; Student Attitudes; Vignettes; Social Responsibility; Social Problems; Corporations; Predictor Variables; Religious Factors
AbstractThe authors examined the ethical perceptions of 262 college students. The present study follows prior studies using 10 scenarios that cover four categories: societal responsibilities, personal gains, corporate gains, and ethical principles. The findings indicate that social issues and ethical principles are more important to students, while personal gains have more significance than corporate gains. Gender plays a significant role in moral perceptions, with women being less tolerant of unethical behavior. Women who encountered ethical concepts in classes and participated in religious practices were less accepting of unethical behaviors. Ramifications for ethics education are shown, with gender being an intermediate (control) factor. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Business" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: