Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLane, Holly B.; Contesse, Valentina A.; Gallingane, Caitlin
TitelPhonics 101: Preparing Teachers to Provide Effective Intervention in Word Reading Skills
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 59 (2023) 1, S.9-19 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lane, Holly B.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/10534512221130065
SchlagwörterPhonics; Intervention; Instructional Effectiveness; Reading Skills; Students with Disabilities; Learning Disabilities; Teacher Education; Teaching Methods; Evidence Based Practice; Reading Instruction; Teacher Educators
AbstractStudents with learning disabilities in word-level reading typically require explicit, systematic, and intensive phonics intervention. Teachers' capacity to provide effective intervention depends largely on their depth of understanding of language and their proficiency with evidence-based instructional methods. This article outlines the key knowledge and skills needed to implement effective phonics intervention and provides suggestions for methods that teacher educators can use to develop candidates' knowledge and skills. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: