Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStierle, Rolf; Fischer, Matthias; Braun, Thorsten; Gross, Joachim
TitelInvestigating Learning and Improving Teaching in Engineering Thermodynamics Guided by Constructive Alignment and Competency Modeling: Part I. Improving Our Learning Environment -- How We Support Student Learning
QuelleIn: Chemical Engineering Education, 57 (2023) 2, S.100-112 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Stierle, Rolf)
ORCID (Fischer, Matthias)
ORCID (Braun, Thorsten)
ORCID (Gross, Joachim)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-2479
SchlagwörterEngineering Education; Thermodynamics; College Students; Student Attitudes; Foreign Countries; Competence; Chemical Engineering; Preferences; Test Wiseness; Learning Strategies; Problem Solving; Tests; Educational Quality; Germany
AbstractHow is it possible to create and continuously improve a quality learning environment for our students? We present our one-year course on engineering thermodynamics as a case study in which we investigate the learning environment based on a competency model from the students' perspective. Based on the analysis of our course structure and exam design, as well as a survey among students on their learning preferences, we propose several strategies to support student learning. (As Provided).
AnmerkungenChemical Engineering Education, Chemical Engineering Division of ASEE. 675 Wolf Ledges Parkway Suite 2459, Akron, OH 44309. Tel: 352-682-2622; e-mail: cee@che.ufl.edu; Web site: https://journals.flvc.org/cee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chemical Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: