Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYi, Lan; Wen, Ju
TitelWhat Makes Teaching a Long-Term Career? Insights from College English Teachers in China
QuelleIn: Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 49 (2023) 3, S.537-539 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yi, Lan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
DOI10.1080/02607476.2023.2203080
SchlagwörterForeign Countries; College Faculty; Language Teachers; Second Language Instruction; English (Second Language); Teacher Motivation; Career Choice; Job Satisfaction; China
AbstractThe present study examines college teachers' initial and long-term career motivations. It was found that 1) themes in teachers' reports aligned with dimensions included in the FIT-Choice framework, 2) peak moments (PMs) contributed to long-term career motivation and job satisfaction. We propose that PMs should be considered as a valid dimension to the FIT-Choice scale. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: