Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSvendsen, Bodil; Burner, Tony
TitelGifted Students and Gradeless Formative Assessment: A Case Study from Norway
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 46 (2023) 3, S.259-275 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Svendsen, Bodil)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
DOI10.1177/01623532231180883
SchlagwörterForeign Countries; Formative Evaluation; Academically Gifted; Gifted Education; Student Attitudes; Student Motivation; Grading; Special Schools; Grade 8; Grade 9; Grade 10; Grade 11; Secondary School Students; Grades (Scholastic); STEM Education; Norway
AbstractThis case study focused on students' experiences with gradeless formative assessment at a center for gifted students. Twenty-two students attending one of the six talent centers in Norway participated. A questionnaire with open- and close-ended questions were used to collect data. Qualitative data analysis was performed. Findings indicated that the students experience gradeless formative assessment positively. They highlighted less stressful and more motivating learning situations at the talent center compared to their experiences at school. Gradeless formative assessment allowed the students to focus on the learning process rather than the learning product. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: