Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatterson, Leigh Cameron
TitelApplying the Rasch Growth Model for the Evaluation of Achievement Trajectories
QuelleIn: Australian Journal of Education, 67 (2023) 2, S.209-226 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Patterson, Leigh Cameron)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
DOI10.1177/00049441231165300
SchlagwörterItem Response Theory; Growth Models; Psychometrics; National Competency Tests; Literacy; Numeracy; Foreign Countries; Measurement; Longitudinal Studies; Academic Achievement; Australia; National Assessment Program Literacy and Numeracy
AbstractConsiderable interest lies in the growth in educational achievement that occurs over the course of a child's schooling. This paper demonstrates a simple but effective approach for the comparison of growth rates, drawing on a method first proposed some 80 years ago and applying it to data from the Australian National Assessment Program. The methodology involves the derivation of a 'meta-metre' -- a quantitative mode of variation in growth -- which permits comparison between groups defined by time-invariant characteristics. Emphasis is placed upon the novel characteristics of the method and the valuable information it can provide. Unlike complex modelling procedures, the approach provides a parsimonious model of growth suited to comparisons between groups. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: